Redobandirea unei strazi - eveniment stradal pe 5 si 6 mai

La sfarsitul acestei saptamani, bucurestenii vor fi mai bogati: pentru doua zile, strada Arthur Verona va fi a lor. Spatiul va fi inchis pentru masini si deschis pentru oameni. Timp de doua zile, spatiul public capata noi valente, imbratisand experimentele culturale ca leac impotriva sufocarii unui oras asediat de trafic. Strada Arthur Verona va fi locul de intalnire pentru muzicieni, artisti plastici, arhitecti, vanzatori de covrigi, copii, chibiti, gura-casca... intr-un cuvant, bucuresteni - acesti proprietari de drept ai spatiului public pe care vor si trebuie sa il ia inapoi.

Art Delivery - Pictor Arthur VeronaIn zilele de 5 si 6 mai strada Artur Verona va fi inchisa traficului pentru un eveniment de Art Delivery organizat de Primaria Municipiului Bucuresti, primariile sectoarelor 1 si 2, Ordinul Arhitectilor din Romania si Libraria Carturesti, in colaborare cu ale firme si organizatii. Evenimentul consta in  promovarea conceptului de spatiu public, in folosul comunitatilor urbane. Strada, spun organizatorii, aste spatiul în care ne întâlnim, nu spatiul în care evitam ciocnirea. Am vrut sa vedem cât e de greu sa luam înapoi o strada. Sa o închidem pentru masini si sa o deschidem pentru oameni.

Strada va fi umpluta de plante si flori, cu ajutorul Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement. Printre natura adusa pe caldaram isi vor face loc canapele, scaune si mese ale celor care vor sa isi scoata casa in strada si sa bea linistiti o ceasca de ceai printre trecatori. Copiii vor desena pe asfalt, indrumati de artistii de la Lilliput, revista celor mici. Arhitectii vor expune planse si vor discuta despre traseele culturale in Bucuresti. Organizatia "Bate saua sa priceapa iapa" va imparti gratuit doze de aer curat, aduse in Bucuresti din varful muntilor, asta in timp ce o masina speciala va imprastia baloane de sapun. Vor mai avea loc proiectii de filme, concerte ad-hoc, expozitii.

Sambata, 6 mai, strada va fi rezervata in exclusivitate skaterilor, rollerilor, biciclistilor si posesorilor de trotinete si a orice poate insemna un mijloc alternativ de deplasare. Se va discuta despre proiectul de amenajare a unei retele functionale de biciclete in Bucuresti, pornind de la argumentele: continuitate, siguranta, confort si atractivitate peisagera.